Vanmorgen vroeg gelijk begonnen met het aandraaien van alle bouten en moeren en alles nogmaals langsgelopen. Dat zag er goed uit, starten maar !!
Eehh, niets ? Zijn de accu’s soms leeg ? nee dat niet maar wat dan wel ?
Het bleek uiteindelijk een draadbreuk te zijn die ervoor zorgde dat de auto geen stroom meer kreeg. Echter bij het repareren ervan was er een flinke kortsluiting. Waarschijnlijk heeft de moer van de starter zo vast gezeten dat er in de starter wat is gaan bewegen en de kortsluiting heeft veroorzaakt. Voorzichtig de boel opnieuw aangesloten en dit keer geen sluiting meer.
Aan het einde van de middag de auto geprobeerd te starten wat na een klein kwartiertje zowaar lukte ! Zoals de Chef werkplaats pleegt te zeggen ‘zonder strijd geen overwinning!’ en zo is het.
Maandag eerst een nieuwe massa schakelaar zoeken omdat deze overleden blijkt (continue aan nu, we halen de accupool maar los) en we denken ervoer om de starter toch ook maar vervangen, het vertrouwen is een beetje weg en met 2 x 225ah aan accu’s gaat het heel snel heel fout hebben we gezien.
En starten maar !!! (Uche uche)
Wat loopt dat toch lekker zo’n 6 cylinder 11,6 liter !
Erg leuk blog. Interessant om te lezen hoe jullie de wagen aan de praat hebben gekregen. Heerlijk om te horen hoe de motor start. Is het trouwens moeilijk om een dergelijke draadbreuk te repareren?
LikeLike
Dank je wel Jan.
De draadbreuk was aanvankelijk alleen een klein oogje dat stuk was gegaan (het losse rode draadje). Maar om dat oogje te vernieuwen moesten de grote moeren los en dat zorgde voor kortsluiting.
Daardoor hebben we de starter later alsnog gereviseerd.
LikeLike